Wednesday 9 June 2010

The Host

Asi v pondělí jsem začala číst knihu Stephenie Meyer - Hostitel. Už jsem četla Stmívání, ale to bylo napsáno mizerně. Nejsem čtenář milostných románků a tak mi některé repliky přišly opravdu stupidní. K Hostiteli jsem tedy ze začátku přistupovala s rozpaky. Mělo to být romantické sci-fi. No. Rozhodně překvapilo. Už ve stmívání se mi líbil příběh, ale ne forma. U Hostitele šla i forma rapidně nahoru. Je sice pravda, že český překlad někdy nedává smysl (většinou špatný slovosled), ale za ten Stephenie nemůže. Příběh je to opravdu romantický a hezký. Jediné co nechápu je, proč by se to mělo nazývat sci-fi. Nejsem v tomhle ohledu žádný expert, ale pro mě je sci-fi opravdu spojeno s nějakou vědeckou vymožeností, která bohužel nebo bohudík neexistuje. V Hostiteli se nic takového nevyskytuje. Jediné co se tam vyskytuje jsou mimozemšťani, kteří ovládají lidi a celou planetu. Možná, že je to dostačující, ale nejsem expert, že. Jsem asi v půlce, tak se nechám překvapit, jestli se tam ještě něco zavánějícího vědeckou fikcí neobjeví :)

1 comment:

Katherine said...

Dočetla jsem to ještě v tom týdnu, kdy jsem psala tento článek, a protože uplynulo dost času a já si vše mohla rozmyslet, prohlašuji, že tahle kniha není sci-fi. Ani kvůli mimozemšťanům. Ta romantická linka přebíjí všecko to, co by mohlo být sci-fi. Pro mě je to romantický slaďák, který si přečtu, když nebudu mít chuť o ničem přemýšlet.